Na een korte introductie zal een inventarisatie plaatsvinden van onder andere; doelgroep, wensen, eisen en overige bijzonderheden. De wensen en eisen kunnen per artikel of doelgroep verschillend zijn. Een eis kan bijvoorbeeld zijn: de uitstraling van het product, maar ook de wasbaarheid.

Eveneens zijn van belang: assortiment, aantallen, kleuren, logo, levertijden, prijs en verhouding mannen/vrouwen binnen de doelgroep.

Na een interne evaluatie van het gesprek, zal er een presentatie worden gehouden en een prijsindicatie worden gemaakt. De presentatie kent altijd een persoonlijke uitleg en zal worden voorzien van een passend (materiaal)advies. Indien het uiteindelijke ontwerp en doek(samenstelling) is gekozen, zal de definitieve offerte worden opgemaakt. Na accordering van deze offerte, zal de orderbevestiging ter ondertekening worden verstuurd. Hierna zal het productieproces worden gestart.

Productieproces

Om een constante kwaliteit en controle te kunnen houden, werkt C.A.P. International vooral samen met zogenaamde CMT bedrijven (Cut, Make, Trim). Dit houdt in dat C.A.P. International zelf alle doeken en fournituren inkoopt en naar de diverse productielocaties (ateliers) verstuurt.

Gemiddeld zal na twee weken het productiemonster gereed zijn en zijn voorzien van alle logo’s en labels.

Na goedkeuring van model, logo’s en accessoires zal de productie worden gestart. Afhankelijk van de locatie zal deze binnen vier tot zes weken gereed zijn.

Hierna zal de logistieke afhandeling plaatsvinden.

Logistiek

Wanneer de productie gereed is, zal deze naar het magazijn worden vervoerd. Hier zal, door het nemen van willekeurige monsters, een eindcontrole van het product plaatsvinden.

Afhankelijk van de gemaakte afspraken, zal de (bulk)productie worden verzonden, of zorgt C.A.P. International voor deelleveringen op door u aangegeven adressen.